جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

مجتبی بهرامی می گوید زمانیکه بخش فرهنگ و هنر یک جامعه تعطیل باشد شرایط سخت تر می شود. در طول تاریخ اثبات شده که در شرایط بحرانی هنر می تواند حال و هوای جامعه را تغییر دهد.
مجتبی بهرامی خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه گفت: در حال حاضر به خاطر بیماری کرونا فقط مشغول تدریس هستم و در آموزشگاه و آکادمی موسیقی «فریاد» کلاس ها به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. در این دو سال تمام تلاش خود را کردیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. همچنین زمانیکه شرایط بهتر شود قصد دارم اثر جدیدی را منتشر کنم که با کارهای قبلی کاملا متفاوت است. متاسفانه هنرمندانی که در شهرهای دیگر زندگی می کنند کاملا فراموش شده اند مگر می شود بگوییم به خاطر بیماری کرونا موسیقی تعطیل شده است؟ اگر قرار بود هنرمندان سینما و تلویزیون هم در این مدت بیکار باشند سکوت می کردند؟ هنرمندان موسیقی همیشه برای فرهنگ و هنر زحمت کشیده اند ولی هیچ گاه به آنها توجهی نمی شود.

هنر می تواند حال و هوای جامعه را در شرایط بحرانی تغییر دهد | دولت جدید با برنامه ریزی درست مشکلات را برطرف کند!

این خواننده در ادامه بیان کرد: باید بپذیریم که آموزش آنلاین در حوزه موسیقی مناسب هنرجویان مبتدی نیست. در آواز هنرجو و استاد باید در کنار هم باشند تا استاد بتواند ایراد هنرجو را برطرف کند.
وی افزود: هنرمندان موسیقی بعد از این همه سال فعالیت حالا مجبور هستند در خانه بنشینند و منتظر بمانند شاید شرایط بهتر شود، در حال حاضر که وضعیت همه شهرها قرمز است ولی در شرایط بهتر چرا سینماها باز می شود ولی هیچ کنسرتی برگزار نمی شود؟
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: یعنی ویروس کرونا فقط در سالن های برگزاری کنسرت وجود دارد؟ موضوع فقط بیکاری هنرمندان در دوران کرونا نیست بلکه قبل از این بیماری هم شرایط موسیقی روز به روز بدتر می شد. کنسرت آنلاین هم فقط مختص تعداد خاصی از هنرمندان است و هر هنرمندی نمی تواند کنسرت آنلاین برگزار کند زیرا هیچ کس از آنها حمایت نمی کند.
« بهرامی » تاکید کرد: بهتر بود در دوران کرونا هر ماه یکی از هنرمندان با حمایت دولت کنسرت آنلاین برگزار می کردند. شرایط جامعه به سمتی رفته که همه نا امید و افسرده شده اند و در این شرایط موسیقی می تواند حال و هوای جامعه را تغییر دهد. زمانیکه بخش فرهنگ و هنر یک جامعه تعطیل باشد شرایط سخت تر می شود. در طول تاریخ اثبات شده که در شرایط بحرانی هنر می تواند حال و هوای جامعه را تغییر دهد.
وی در ادامه بیان کرد: هنرمندان می توانند با خلق اثر مردم را به بردباری دعوت کنند تا شرایط سخت را پشت سر بگذارند. من به عنوان کسی که سالیان زیادی در این حوزه کار کرده ام می گویم که نباید اجازه دهیم موسیقی نادیده گرفته شود.
مجتبی بهرامی ادامه داد  : در طول تاریخ همیشه مشکلات وجود داشته است ولی اثبات شده که این مشکلات ماندگار نیست. درست است که همه در شرایط سخت قرار داریم ولی روزهای بهتر می آید و دوباره در کنار هم جمع می شویم.
این خواننده در پایان گفت: مسئولین موسیقی باید هر چه سریعتر فکری به حال این هنر کنند تا دوباره زنده شود، به غیر از برگزاری کنسرت راههای دیگری برای ارائه موسیقی است فقط باید با برگزاری نشست های تخصصی حتی به صورت آنلاین درباره آن تصمیم گیری شود. به نظر من دولت جدید می تواند با برنامه ریزی درست مشکلات را برطرف کند فقط باید مشکلات از ریشه حل شود و باید صحبت های هنرمندان را بشنوند تا بتوانند ریشه مشکلات را پیدا کنند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار